Followers

Tuesday 23 April 2013

Aku Jatuh Cinta lagi

Assalamualaikum sahabat semua.
Harini tergerak hati aku untuk berbicara lagi.
Banyak daripada kita lupa siapa diri kita di dunia ni.
Seringkali kita berkata,kita single,kita bujang,kita solo,kita tak ada gf,tak ada bf,tak ada kekasih,tak ada orang mencintai kita,tak ada orang menyayangi kita,tak ada orang memahami kita.
Sebenarnya kita salah.
Dalam kita tak sedar kekasih kita yang selama ini setia menunggu,setia memaafkan,setia menemani,setia memahami,setia untuk segalanya tiada yang kurang.
Tahukah kita?ingatkah kita pada Nya?
Begitu hebat,begitu sabar,begitu pemurah,begitu pemaaf,begitu setia menunggu kita.
Siapakah dia?yang begitu hebat tiada tandingan.
Ya.jika benar apa yang anda fikir.
Allah swt lah.
Ya allah swt.
Betul Allah Swt.
Dia yang setia bersama kita walaupun sehina mana pun kita dimata orang lain.
Dia tetap bersama kita.
Dia tetap setia menunggu kita.
Dia tetap memaafkan kita.
Dia tetap mencintai kita.
Dia tetap bersama kita tidak pernah dia lupakan kita walaupun sesaat.
Tapi kita lupakan dia.
Ya allah.
Maafkan aku.
Terlalu banyak dosa aku padamu.
Sungguh hina diri ini.
Kau ampunilah dosaku,dosa umatmu.
Jauhkanlah kami dari siksa api nerakamu ya allah.
Sungguh hamba mu ini lalai dengan kenikmatan didunia.
Mengejar kekayaan yang sementara ini.
Sehinggakan aku lupa mu.
Padahal semua kenikmatan ini adalah darimu dan milikmu.
Ya allah.terimalah taubatku.
Tunjukkan aku jalan yang diredhaimu.
Sungguh aku lemah tanpa petunjukmu.
Ya allah,
Penuhi hatiku dengan rasa cinta padaMu dan takut padaMu,
Pengakuan terhadap kebenaranMu dan keimanan padaMu
Kesendirian bersamaMu dan kerinduan padaMu.
Tiada yang lain selainMu.
Ya allah. :,(

No comments: