Followers

Thursday 29 September 2011

Cinta tiga segi...










hari ni aku bawa korang menghayati sebuah lagu yang cukup pilu dan sedey.. tajuk lagu ni adalah cinta tiga segi dan di nyanyikan oleh kumpulan strategy.. tp penyanyi asal dia adalah hazwan..




aku terbuka hati nk mengulas cerita ni selepas aku terdengar salem menyanyi blk lgu ni kt radio muzik smlm.. erm.. lagu ni sunguh2 la pilu and ader kisah di sebaliknya... before aku ceritakan kesh dia aku nk korang hayati lirik dia dulu...





Cinta_Tiga_Segi

by Strategy





Bertahun sudah ku menunggu diri mu

Akhirnya kau menjadi milikku

Sukarnya untuk ku melupakan mu

Kerna kau ku cintai selalu

Tapi sayang kehadiran kekasih lama mu

Datang kembali mengenang cinta dahulu




Mengapa ini semua harus berlaku

Apakah ini semua kerna diri ku

Sedangkan aku cuma watak dalam percintaan

Tak sanggup aku melepaskanmu




Kau ibarat terperangkap ditengah lautan

Tak tahu mana arah untuk kau menuju

Tapi sayang kehadiran kekasih lama mu

Datang kembali mengenang cinta dahulu




Mengapa ini semua harus berlaku

Apakah ini semua kerna diri ku

Sedangkan aku cuma watak dalam percintaan

Tak sanggup aku melepaskanmu




Kau ibarat terperangkap ditengah lautan

Tak tahu mana arah untuk kau menuju

Dikau pinta untuk melepaskan mu

Terpaksa aku turutkan

Mungkinkah ini suatu pengajaran

Di dalam percintaan





cerita ni di ceritakan oleh zaid kepada aku.. then mule2 aku mcm x percaya pastu arini aku google ar internet cari.. pastu mmg cerita yg diceritakan oleh zaid pada aku tu mmg cerita yg tersebar luas kt internet.. korang mesti tk pernah dgr lagu ni or ambik kesah cerita disebalik lagu ni sbb korang bukan peminat lagu2 rock kapak yg hanya di dengari oleh remaja2 yg bermaen "gitar tong" yg lepak2 dibawah sinaran lampu jalan ditepi tembok.. walopon aku bukan kaki lepak tp aku ambik kesah gak pasal perkembangan dunia seni tanah air kita...wakakak..




kesah lagu ini bermula disini .....




lebih kurang 4 - 5 tahun dulu adalah sepasang loving couple yang bernama hazwan and norzi ayu.. yang telah berjanji sehidup semati.. then diorang decide utk get marrried.. pastu lagi seminggu nk kawen si kekasih ni telah memutuskan utk tidak berkahwin dgn tunangnya kerana di telah bertemu dgn ex-boyfrend dia and jatuh cinta kembali dgn kekasih lamanya.. wtf..




Dek kerana rasa frust (ini dinamakan cinta sejati), Hazwan sanggup membunuh lelaki tersebut dan satu lagi fakta yang aku jumpa, dia turut membunuh ex-girlfriend dia tu. How sad. Sanggup membunuh kerana cinta. How damn’nya menjadi seorang gadis yang buta menilai cinta seorang lelaki seperti Hazwan. Ya, Cinta sejati seorang lelaki. Lelaki yang sebenar...






pastu mengikut sumber yg tk tahu kesahihannya selepas membunuh kekasihnya norzi ayu itu si hazwan ni pon pergi menyerah diri kt balai utk dihukum... pastu sebelum dirinya di gantung beliau telah membuat permintaan utk merakam lagu ini..




aku tk tau ar kesahihan cerita ini.. tp pengajaran yg boley diambil



pilih ar pasangan yang betol.. dalami diri sendiri sebetolnya adakah anda betul2 mencintai kekasih anda.. jgn da nk kawen baru raser tk cinta..bt solat istikharah sblm nk bercinta..nghenghe
jgn buta hati dan bodo sgt.. blk kpd kekasih lama yg meninggalkan anda..
jgn jadi bodoh kerana cinta... kalo putus cinta just sedey2, nanges sikit2 da ar.. tkyah ar sampai nk bunuh2...
solat byk2 minta petunjuk kt yg maha esa.. awak tu islam.. ade iman.. bacer quran (mcm yg abg sedara aku bt pas putus cinta) wakaakak... solat byk2.. myb org yg kita cintai itu bukan hak kita.. ape2 yg ALLAH tetapkan ader hikmah dia.. ingtlah bahawa .


"mungkin sesuatu yang kita inginkan bukanlah sesuatu yang kita perlukan dan mungkin sesuatu yang kita tidak kehendaki adalah sesuatu yang kita perlukan dalam hidup ini"

lastly kalo tkley gak lupakan si dia meh jumpa aku..aku kasih "basuh" skit..hahahahahahaaha..(diri sendiri pon pernah sedey2 nk nasihatkan org konon.."pooodaaaahhhh chit").
DIPETIK DARI http://bulanbintangsays.blogspot.com :D

No comments: